Uitbreiding van het team

Wij zijn blij, dat het team intussen is uitgebreid met twee nieuwe gezichten, namelijk Hylke Veenstra en Marchien Visser. Jullie zullen hen ongetwijfeld tegenkomen tijdens de solarbootraces. Ze stellen zich graag aan jullie voor.

Marchien Visser

Als nieuw teamlid van het Sunflare Solarteam zal ik mij bezighouden met de juridisch gerelateerde taken en de sponsoruitingen. Daarnaast zal ik het team verder ondersteunen bij het onder de aandacht brengen van duurzaamheid.
Momenteel ben ik bezig met een afstudeeronderzoek bij de gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel voor mijn HBO-Rechten opleiding. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te mountainbiken of een goed boek te lezen.

Hylke Veenstra

Als hobby heb ik het altijd al leuk gevonden om projecten te doen met accu’s, elektronica en software. Nu ben ik de uitdaging aangegaan om dit als teamlid binnen het Sunflare Solarteam te doen.
Ik zal me vooral bezig gaan houden met de elektronica en de software in de boot en de telemetrie.

Elektrisch

Op het gebied van elektrische ontwikkelingen worden grote stappen gezet. Er zullen verschillende modules worden toegevoegd. Zo wordt er een module ontwikkeld die alle data die verstuurd wordt, opslaat op een SD kaart in de boot. Momenteel zit er een kleine computer in de boot maar die kan niet verder uitgebreid worden. Daarom zijn we bezig om de data beschikbaar te maken via bluetooth, zodat we met een tablet nog meer data kunnen verwerken. De motorcontroller die wij nu in de boot hebben kan niet communiceren met de rest van het systeem; ook daar wordt nu een module voor ontwikkeld.
Als laatste zijn we bezig met een vleugelmodule die de achterste draagvleugel kan aansturen.

Mechanisch
De draagvleugels worden zowel op elektrisch als ook op mechanisch gebied ontwikkeld. De draagvleugels zorgen er namelijk voor dat de solarboot uit het water komt, waardoor met nog minder energie gevaren kan worden. Om de boot uit het water te laten komen, is er een nieuwe aandrijving gemaakt. Deze is langer dan de oude aandrijving en hierop is de achtervleugel gemonteerd.
Wat deze aandrijving ook speciaal maakt is dat hij voor 80% uit carbon bestaat.

Categorieën: Nieuwsbrief